Tworzenie obiektów na siatce Izometrycznej #Illustrator #1

Figury na siatce izometrycznej


1. Na początek potrzebuję nowy plik do rysowania figur w izometrii. Ustawiłem nową kreację dokumentu na 1400px x 900 px.


2.  Przechodzę do narzędzia Line Segment Tool (\) i wybieram narzędzie do tworzenia siatki Rectangular Grid Tool.


3. Po wybraniu narzędzia Rectangular Grid Tool , na polu białym klikamy 2 razy i otwiera się nowe okno. LM - ( Lewy przycisk Myszy). W Rectangular Grid Tool Options ustawiamy :

Width: 100px ;
Height: 100px ;
Horizontal Dividers: Number 20
Vertical  Dividers: Number 20

Zatwierdzamy zmiany wybierając OK 
 


4. Kiedy mamy małe okno siatki, zaznaczamy narożnik siatki, wciskamy SHIFT  i myszą rozciągamy siatkę, aby pokryła całe białe pole. Możemy wyśrodkować siatkę. SHIFT  wciśnięty pozwala rysować lub zaznaczać obiekt o równych wymiarach boków.


5. Obracamy siatkę o 90 stopni w prawo. Wybieramy z górnej linii zakładkę 
OBJECTTRANSFORM → SCALE. Ustawiamy NON-UNIFORM  i VERTICAL : 57,74%. 

Zatwierdzamy zmiany wybierając OK 


 6. Nową siatkę rozciągamy na całym białym polu. Wciskamy SHIFT  i myszą rozciągamy siatkę, aby pokryła całe białe pole.


7.  Wybieramy VIEWGUIDES → MAKE GUIDES. Powiększamy kartkę CTRL+0 .


8. Tworzymy New Layer.

 
9. Wybieramy Pen Tool [P].   Rysujemy kwadraty dla sprawdzenia. Łączymy wierzchołki łącząc linią. Dobrze wybrać wierzchołek należy podświetlić linię wszystkie stykające się z danym wierzchołkiem. Pamiętać trzeba ,aby wybrać dobrą warstwę (Layer).





10. Rysujemy trójkąty jak wcześniej. Narzędzie Pen Tool [P] . Kopiujemy i przenosimy. Najeżdżam kursorem na narysowany trójkąt, przestawiam i wciskam [ALT] ,wybieram miejsce i puszczam (LPM). Lewy Przycisk Myszy. 



11. można zrobić inne figury. Kopiujemy w podstawie dwa trójkąty i przenosimy. Zaznaczamy i wciskamy [A] Wybieramy wierzchołek rombu i wyciągamy do góry. 








Komentarze